Vaak staren we ons in de woonbranche blind op sfeervolle teksten en teksten die voor inspiratie kunnen zorgen, maar we vergeten daarbij vaak de belangrijkste bezoeker: Google.
Toen ik in vorig jaar freelance werkte als content marketeer / SEO specialist voor Heers hadden we een case voor een bedrijf in gietvloeren. Dit bedrijf had al jaren een positie op pagina 1 in deze zwaar competitieve markt, maar het werd meer en meer handhaven dan naar boven kijken in Google.
Na een grondige analyse van de concurrentie en met name wat voor content de belangrijkste concurrenten op hun pagina’s hadden werd al snel geconcludeerd dat pure informatieve content beter gewaardeerd werd dan sfeer content. Uiteraard hebben we ook gekeken naar het linkprofiel (inclusief anchor teksten) en de specifieke domeinwaarden om zeker te weten dat content het verschil maakte.
Wat is dan informatieve content?
Waar je het in de woonbranche al vaak hebt over woonstijlen en dat iets lekker combineert met andere zaken in het interieur, zijn bezoekers en Google ook vaak op zoek naar meer specifieke informatie.
Maar waar moet je dan aan denken bij die informatieve content? Hieronder een lijstje met onderwerpen die je kunt gebruiken om je content te verrijken met informatie die Google en je bezoekers (ook) waarderen:
- Afmetingen
- Kleuren
- Manieren om iets te bevestigen of aan te brengen
- Informatie over het onderhoud
- Gebruikte materialen
- Prijs (bv. per m2)
Eens sparren over de ideale webteksten voor jouw website? Neem contact met me op!
Geef een reactie