laat me je vertellen over die keer dat ik serieus dacht om kraamverzorgster te worden. Het was een wilde overpeinzing die me bezighield terwijl ik als online marketeer aan het werk was. Het idee om betrokken te zijn bij het begin van nieuw leven trok me enorm aan. Maar uiteindelijk bleef ik trouw aan mijn online marketingwereldje, en laat me je vertellen waarom.
Sucker voor baby’s
Oké, dus ik ben altijd al een sucker geweest voor baby’s. Hun kleine handjes, schattige lachjes en die onschuldige oogjes – het is gewoon te veel om te weerstaan! Als tiener had ik zelfs een oppasbaantje en vond ik het geweldig om voor de kleintjes in de buurt te zorgen.
Naarmate ik ouder werd, ontwikkelde ik een diepere fascinatie voor zwangerschap en geboorte. Ik verslond boeken over het onderwerp, keek documentaires en las blogs van kersverse moeders. Het voelde alsof ik deel uitmaakte van hun reis, ook al kende ik hen niet persoonlijk.
Maar toen ik serieus begon na te denken over het worden van kraamverzorgster, drong de realiteit tot me door. Het vergt heel wat opleidingen en certificeringen om dit werk te kunnen doen. En hoewel ik er zeker van was dat het een prachtig beroep is, wist ik ook dat mijn hart nog altijd lag bij online marketing.
Arbeidsvoorwaarden
Daarnaast kwam ik erachter dat de CAO kraamzorg in Nederland weliswaar mooie arbeidsvoorwaarden biedt, maar online marketing me toch meer mogelijkheden gaf om mijn eigen weg te gaan. Als kraamverzorgster zou ik vastzitten aan bepaalde werktijden en verantwoordelijkheden, terwijl ik als online marketeer de vrijheid had om mijn eigen projecten te beheren en mijn creativiteit de vrije loop te laten.
Uiteindelijk besefte ik dat mijn passie voor baby’s en kraamverzorging een prachtige bijzaak kon zijn in mijn leven. Ik kon nog steeds mijn vriendinnen ondersteunen tijdens hun zwangerschap, oppassen op de kleintjes in de buurt en zelfs vrijwilligerswerk doen in de kraamzorg, zonder dat ik mijn carrière als online marketeer op moest geven.
Toch online marketing … voorlopig 😉
Dus, hier ben ik dan, trouw gebleven aan mijn eerste liefde: online marketing. Het is een wereld vol uitdagingen, creativiteit en onbegrensde mogelijkheden. En weet je wat? Ik ben er dol op! Misschien ben ik geen kraamverzorgster geworden, maar ik weet dat mijn online marketingavonturen me net zo veel voldoening brengen als het verzorgen van pasgeboren baby’s.
Het leven zit vol keuzes en het is oké om af en toe van gedachten te veranderen. Soms moeten we een droom loslaten om onze ware passie te ontdekken. En voor mij, nou ja, ik ben blij dat mijn avonturen als online marketeer me blijven verrassen en inspireren. Dus, op naar nieuwe uitdagingen en eindeloze mogelijkheden!
Geef een reactie